Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Korhely saláta



Már gyerekkoromban is nagyon szerettem ezt a salátát.Emlékszem régen még az Újpesti Áruházban (mikor még fénykorát élte) volt egy büfé,és ott lehetett kapni szendvicseket amin ilyen saláta volt és anyukámnak mindig ilyet kellett vennie nekem. Aztán később megszerezte valahonnan a receptet,és azóta is elég sűrűn elkészíti ő is és most már én is. Szerencsére itthon is mindenki szereti,hisz friss puha kenyérre rákenve nem lehet neki ellenállni :)


Hozzávalók:    nagy adag

1kg savanyú káposzta
1/2 kg almapaprika
10-15 db füstli
2dob nagy tejföl
kb 2dl majonéz
kb 1ek mustár
só,bors
3-4 szál újhagyma vagy egy kis db póréhagyma
ízlés szerint cukor

Először a majonézt összekeverjük a tejföllel, a mustárral, a sóval,borssal,cukorral és a apróra vágott hagymával. Ezt hagyjuk állni egy kicsit. Közben a káposztát egy kicsit összevágjuk, a virslit vékony karikára szeleteljük, az almapaprikát apró darabokra felvágjuk. Ezeket beleforgatjuk a majonézes krémbe és hűtőbe rakva állni hagyjuk. Kenyérhez vagy fasírthoz,sült húsokhoz kínáljuk.




8 megjegyzés:

  1. El sem hiszem: rákerestem a neten, hogy hátha találok egy még jobb receptet. És elolvastam a történetét...

    Én is ott ettem életemben először, ifjú asszony koromban (lehettem vagy 29 :)) ) és azóta a rabja vagyok.

    Köszönöm, de tényleg!!!!!!!!!!!

    PÉva, aki újpesti lány maradt :))

    VálaszTörlés
  2. Én azóta is imádom,szilveszterre is ez készült :)
    Nagyon szívesen! :))

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a receptet!
    Mi is zuglóiként Újpestre jártunk emiatt a szendvics miatt, és nagyon szerettük!

    VálaszTörlés
  4. EZ TELEPÁTIA!!!!!!!!
    Éppen ma gondoltam erre a salátára mindent meg is
    vettem.Holnap ez lesz ebédre sült oldalashoz.....

    VálaszTörlés
  5. Én is az újpesti Állami Áruházban ettem ezt a szendvicset, és még ma is a számba érzem az ízét. Isteni finom volt. Azóta rátaláltam a jó receptre és alkalmanként megcsinálom. Most is nagyon szeretem. :)

    VálaszTörlés
  6. A Divat csarnok büféjében is volt! Én azért jártam oda!

    VálaszTörlés
  7. Újpesti Állami Áruházban ettem én is,isteni finom volt!



    VálaszTörlés