Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Puncstorta




Aki szereti a puncstortát annak ajánlom ezt a receptet. Egyszerű az elkészítése,még ha első ránézésre bonyolultnak is tűnik. Nagyon-nagyon finom.

Hozzávalók:    28cm formához

Piskótához:
18ek liszt
13ek cukor
4db tojás
10dkg ráma kocka
1cs sütőpor
2dl tej
1cs vaníliás cukor
citromhéj

Kell még hozzá:
baracklekvár

Cukorsziruphoz:
20dkg cukor
2dl víz
1cs vaníliás cukor
narancshéj,citromhéj
nagyon kevés piros színezék
1dl rum vagy 2ek rum aroma

Cukormáz:
20dkg porcukor
nagyon kevés citromlé
lehet színezni szörppel vagy piros színezékkel

A piskótához a vajat a cukorral,vaníliás cukorral kikeverjük,majd egyenként hozzáadjuk a tojások sárgáját és a citromhéjat. A lisztet összekeverjük a sütőporral. A tojásfehérjét pici sóval habbá verjük.
A vajas krémhez hozzáöntjük a lisztet,a teje és összekeverjük. Végül kanalazva hozzáadjuk a habot.
Kerek kapcsos tortaformát kivajazunk alul és beleöntjük a tésztát. Előmelegített sütőben 3.fokozaton 30-35perc alatt készre sütjük. Ha kész kihűtjük.

A cukorsziruphoz a cukrokat,a narancshéjat a citromhéjat a vízzel felforraljuk és 3-4 percig forraljuk.
Majd hűtjük,a végén beletesszük a rumot és a színezéket.

A piskótáról levesszük az oldalát és levágjuk a tetejét,ezt félretesszük. A piskótát kibelezzük és tésztát egy tálba tesszük. A sütemény belsejét,oldalát és alját kikenjük lekvárral.Vissza tesszük rá a kapcsos oldalát. A tálba tett tésztát egy kicsit összetörjük és ráöntjük a szirupot meg 1-2ek lekvárt,ezt óvatosan összekeverjük, majd visszatesszük a piskóta belsejébe. A piskóta tetejének belső felét is lekenjük lekvárral és visszatesszük. Sütőpapírt teszünk a tetejére és rárakunk 1-1kg lisztet súlynak kb.2-3 órára.

A mázhoz összekeverjük a porcukrot a citromlével és pár csepp színezékkel. Ezt a süteményre öntjük(hagyjunk egy nagyon keveset) és késsel elkenjük, hagyjuk száradni. Mikor megszáradt a maradék cukrot a tetejére csurgatjuk össze-vissza. Az oldalára lehet darált diót,mandulát,mogyorót tenni Hűtőbe tesszük.

7 megjegyzés:

  1. Isteni finom, megsütöttem, köszi szépen a receptet! :)

    VálaszTörlés
  2. Végre egy puncstorta, ami pont olyan, amilyenre vágyom! Megsütöm, köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  3. Szia!
    Köszönöm a receptet, a torta ugyan még nincs kész, még hűl a piskóta, de biztos isteni lesz.
    Azt szeretném megkérdezni, hogy ezt a receptet te hány centis tortakarikára szántad, mert én 24 centisben sütöttem, és elég alacsony lett a piskótám. Én rontottam el valamit, vagy te sütötted kisebb karikában? Egy picit hiányoltam a receptből a karika méretét, mert nekem is több méret van itthon, végül találomra döntöttem emellett.
    Előre is köszönöm a választ, üdv: Zsuzsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Én 28cm formában készítettem. Remélem sikerült és finom lett! :)

      Törlés
  4. Köszönöm szépen, végül nekem sem lett annyira lapos. Igen, nagyon finom lett, nagy sikere volt, máskor is el fogom készíteni, bár valahogy megpróbálom majd csökkenteni benne a cukrot. :)

    VálaszTörlés