Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Pudingos-gyümölcsös piskóta


Ez egy nagyon ízletes torta. Gyorsan szerettem volna elkészíteni valami finom gyümis sütit,hát ez lett belőle. Hamar el is fogyott! Először elkészítettem a tojás nélküli piskótát.

Hozzávalók:

piskótához: 
30dkg liszt
3dl víz
15dkg Xilit vagy gyümölcscukor
5ek. keserű kakaó
1cs vaníliás cukor
7ek étolaj
3ek almaecet 5%
1cs sütőpor
1kk szódabikarbóna
citromhéj

krém:
2cs főzős vaníliás puding
4dl tej
4dl főzőtejszín
8ek gyümölcscukor
1ek ráma

Sok-sok gyümölcs ízlés szerint. Én epret és kivit  tettem bele.
A cukrot összekeverem a kakaóval, a vaníliás cukorral és a citromhéjjal. Ezután hozzáöntöm az olajat, az ecetet, a vizet és jól elkeverem. A lisztet összekeverem a sütőporral és a szódabikarbónával. Utána beleöntöm a lisztbe a folyékony keveréket és összekeverem. A kerek tortaforma alját kivajazzuk és beleöntjük a tésztát. 180C-on kb. 30percig sütjük. Rácsra tesszük és hűlni hagyjuk.

A krémhez a tejet a tejszínnel,a vajjal,a pudinggal és a cukorral elkeverjük és besűrítjük. Majd hideg vízbe állítjuk,és kihűtjük. A gyümölcsöket megmossuk,megpucoljuk és kicsi darabokra vágjuk. A kihűlt piskótát kettévágjuk,és vissza rakjuk rá a kapcsos oldalát. A pudingból egy keveset kiveszünk a piskóta tetejére. A többi krémet jól kikeverjük,és hozzáadjuk a gyümölcsöket,majd az egészet a piskóta aljára  öntjük,elsimítjuk és rátesszük a tészta másik felét. A tetejét megkenjük a félretett krémmel,és díszítjük gyümölcsökkel. Egy kis időre betesszük a hűtőbe.
A kerek tortaforma 28cm.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése