Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Tejfölös zsemle / kifli






Ezt a receptet Limaránál találtam. Nagyon fonom,puha tésztája van,még másnap is. A zsemlét én muffin sütőben csináltam,így nem annyira szokványos zsemle alakja van.

Hozzávalók:

2 dl tej
2 ek. tejföl
2 ek. burgonyapehely (elhagyható)
2 tk. só
csipet aszkorbinsav (én ezt nem raktam bele)
4 dkg olv. vaj vagy 4 ek. olaj
50 dkg liszt
1 tk. cukor
3 dkg élesztő

Mindent egy tálba rakunk,és dagasztó géppel jól kidolgozzuk a tésztát,majd duplájára dagasztjuk. Ha kifliket készítünk akkor 8 egyforma darabra vágjuk. Négyzet alakúra nyújtjuk,és az egyik sarkától ki indulva elkezdjük feltekerni,mikor a közepére érünk a szemközti csúcsot kicsit kinyújtjuk és folytatjuk a tekerést. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk és megint duplájára kelesztjük. Sütés előtt lekenem vízzel.  A sütő aljába egy vízzel teli edényt vagy tepsit teszek,a gőz miatt. 200C-on 15-20 percig sütjük. Mikor megsült még melegen lekenjük vízzel és hagyjuk kihűlni.

A zsemlénél minden ugyan az csak a formázás más. Itt 12 egyforma darabra vágjuk. A darabokat 3 felé szedjük és golyót formálunk belőle. A muffin formába 3 golyó kell belerakni. Duplájára kelesztjük. Innentől fogva ugyan az mint a kiflinél.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése