Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Fehér kenyér





A legelső fehér kenyerünk,isteni finom lett. Belül puha,kívül ropogós. A receptet Limaránál  találtam,annyit változtattam,hogy én  nem tettem bele öreg tésztát. De úgy is ki fogom próbálni.

Hozzávalók:

60dkg BL 80 liszt
2 tk. só
2 ek. olaj
2 ek. burgonya pehely
kb. 2,5 dl víz
2,5 dkg élesztő
1tk. cukor

Minden hozzávalót egy tálba tettem és robotgéppel bedagasztottam,szép sima ruganyos tésztát kaptam. Leterítettem konyharuhával és duplájára kelesztjük. A római tál tetejét beáztatom. Lisztezett deszkára borítjuk,egy kicsit  kézzel vagy nyújtófával ellapítjuk téglalap formára. Mind a négy sarkát egy kicsit behajtjuk,és a felső részt betekerjük középre,majd ugyan ezt tesszük az alsóval. Megfordítjuk és sütőpapírral bélelt római tálba tesszük. Letakarjuk egy konyharuhával és duplájára kelesztjük. Mikor megkelt egy éles késsel 3 helyen bevágjuk. Na ezt én elfelejtettem,látszik is a képen:) 15-20 percet ismét kelesztjük,hogy a vágások szétnyíljanak. A sütőt 220C-ra állítjuk.  A római tál tetejéből kiöntjük a vizet és rátesszük az aljára. Berakjuk a sütőbe és 50-60percet sütjük. Én 40perc után levettem a tetejét,hogy barnuljon egy kicsit. Mikor megsült rácsra tettem és lepermeteztem vízzel.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése