Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Csokikrémmel töltött keksz - Pilóta



Nagy kedvenceim között megtalálható a pilóta keksz, kinézetre hasonló amit készítettem,de ízben nem annyira hasonlít...finomabb :)  Mindenkinek nagyon ízlett,és hamar el is fogyott.

Hozzávalók:   

tészta:
50dkg liszt
30dkg hideg vaj
10dkg porcukor Xilit
1cs vaníliás cukor
3ek kakaópor (keserű)
pici só
1kk sütőpor
1kk szódabikarbóna

krém:
28dkg étcsoki
2,5dl tejszín (főzős)
2ek kakaópor (keserű)



A kakaó kivételével a tésztát összegyúrjuk,elfelezzük és az egyik felébe belekeverjük a kakaóport. 1/2 órára a hűtőbe tesszük. A tejszínt a csokival és a kakaóval összeforraljuk,kihűtjük és a hűtőbe tesszük. Az a legjobb ha előtte való nap elkészítjük a krémet.
A tésztát vékonyra nyújtjuk,szaggatjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Közepébe bármilyen formát nyomhatunk,csak vigyázzunk,hogy ne vágjuk át a tésztát. 200C-on 10percig sütjük.
A krémet kivesszük a hűtőből és keverünk rajta párat. A kihűlt kekszet összeragasztjuk a krémmel. Fém dobozva téve sokáig eláll.







12 megjegyzés:

  1. Uramatyám, de gyönyörűek :-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm,én sem gondoltam,hogy ilyen szépek lesznek :)

      Törlés
  2. Tényleg csodásan néznek ki, gratulálok! Próbálásra elmentve! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm,remélem neked is ízleni fog! :)

      Törlés
  3. Húha! Megláttam ezeket a kekszeket és rögtön fel is iratkoztam a blogodra :) Még véletlenül sem szeretnék hasonló csodákról lemaradni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon aranyos vagy! Üdvözöllek az olvasóim között :)

      Törlés
  4. Meseszépek a "pilótáid" ! :) Én is szemezek már jó ideje velük, de valahogy mindíg elmaradt az elkészítésük! Mostmár nagyon meg kell csinálnom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :) Mindenféleképpen próbáld ki,mert nagyon fini :)

      Törlés
  5. Szia! Tényleg nagyon nagyon szépek! :)
    Gratulálok! :)
    Egy olyan kérdésem lenne,hogy a krémbe látom nem kell cukor.
    Keserű kakaópor és étcsoki tejszín. mennyire lesz így édes? :$
    (édesnek kell lennie a krémnek egyáltalán? :$ ) :)

    Előre is köszönöm a válaszod! :)
    Edina

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm szépen! Igen én nem tettem bele cukrot,mert nekünk elég édes volt így is. De persze kóstolás után nyugodtan tehetsz bele,ha nektek nem elég édes. Ez attól is függ,hogy milyen étcsokit veszel. :)

      Törlés
  6. Szeretném megkérdezni, hogy a tésztába nem kell tojás?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. SZia! Nem kell bele,de ha teszel bele egy tojást az sem baj.

      Törlés