Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Kuglóf - kakaós


Nagyon szeretem ezt a receptet,mert a kuglóf tésztája nagyon finom,puha,és két nap múlva sem szárad ki. Imádom melegen vajjal,vagy megpirítva lekvárral.

Hozzávalók:

50dkg liszt
2,5dkg élesztő
1db tojás
pici só
1cs.vaníliás cukor
10dkg gyümölcscukor
reszelt citromhéja
10dkg olvasztott vaj
kb. 3dl tej
pici fahéj
2ek kakaópor
mazsola (én nem tettem bele)

Az élesztőt 1dl. langyos tejben,egy kiskanál cukorral felfuttatjuk. Közben egy tálba beletesszük a lisztet,a tojást,a sót,a maradék cukrot,a citromhéjat,az olvasztott vajat, a maradék telet,és a felfuttatott élesztőt. Ezt robotgéppel jól kidolgozzuk. ezután elfelezzük a tésztát,és az egyik felébe belekeverjük a kakaóport és a fahéjat. Külön tálba tesszük őket és duplájára kelesztjük,kb 40perc. A kuglóf formát kivajazzuk. Ezután a tésztákat külön-külön rúddá sodorjuk,és összecsavarjuk. A formába tesszük,és kelni hagyjuk,kb 15-20perc. Előmelegített sütőben 180C-on 30-35percig sütjük.




2 megjegyzés:

  1. Ez gyönyörű!! :-)Megkérdezhetem, hogy mekkora űrtartalmú formában sütötted?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! 2 literes a kuglóf formám :)

      Törlés