Receptek, ötletek, tanácsok kezdö és tapasztalt konyhatündéreknek.
Nincsen e blogban egyetlen étel sem,melyet magam-legalább párszor-el ne készítettem volna.

A legtöbb receptet anyukámtól tanultam. Remélem,hogy sok örömöd telik majd az étkek elkészítésében,és a siker sem marad el.


Citromlekvár bodzával





Tegnap elkészült az első citromlekvárom :)  Már nagyon régóta készültem rá,és tegnap lereszeltem 7db citrom héját és betettem a hűtőbe későbbre. Éppen azon gondolkoztam,hogy mit is kéne gyorsan csinálnom ezzel a sok citrommal....és akkor beugrott a citromlekvár,aminek neki is álltam egyből. Féltem ugyan egy kicsit,hogy olyan keserű lesz,hogy nem tudjuk majd megenni. Hát...... tévedtem,egyszerűen isteni lett az íze,citromos,édes és enyhén keserű. Egy kis tállal egyből el is fogyott vacsira :)



Hozzávalók:

7db citrom
7dl kész bodzalé
25dkg gyümölcs cukor
1cs. 3:1 zselésítő

A bodzalét (szörpöt) elkészítjük a szokásos módon,és ebből a kész bodzaléből kell majd 7dl. A citromot megmossuk,félbevágjuk,kifacsarjuk a levét, és a héját hideg vízben feltesszük főni,mikor felforrt leszűrjük. A bodzalébe beletesszük a citromhéjat és a citromlevét és addig főzzük,míg puha nem lesz a citrom. Ekkor botmixerrel pépesítjük és hozzáadjuk a cukorral elkevert zselésítőt. 3-4percig forraljuk,majd üvegekbe töltjük és 5percig fejtetőre állítjuk az üvegeket. Pirítóssal,kaláccsal isteni finom.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése